Wie is Aaron Mirck
en waar gaat zijn boek over?
Komende donderdag spreken we met Aaron Mirck over zijn boeken: Dit Algoritme Deugt niet & Alles wat PR-bureau’s je niet vertellen.
In zijn laatste boek: Dit Algoritme Deugt Niet is een poëtische poging om de tijdgeest te doorgronden. Dit debuut van lands eerste ‘tech- dichter’ Aaron Mirck (1989) schetst een Black Mirror-achtige werkelijkheid. Waar houdt technologie op en begint menselijkheid? Maakt autonomie plaats voor vooruitgang? Naast deze technologische (denkbeeldige) samenleving vertelt Mirck over de generatie die opgroeit aan het begin van de 21e eeuw. Millennials die niet alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk en succes, maar daar ook recht op hebben. Een generatie die zich blindstaart op identiteit en onderlinge solidariteit vergeet in haar cancel- en bewijsdrang.
Wat zeggen anderen over Aaron en zijn tweede boek?
Anne Vegter (ex-dichter des vaderlands): “Aaron Mirck onderzoekt in deze slim samengestelde bundel zijn generatie. Mirck is een player, een gamer, een goochelaar. Bereid je voor op een wilde leestrip. Van componerende walvissen naar de aanslag op Theo van Gogh, van datingapps, wokeness naar zelfprofilering online. Een scherpzinnig debuut.”
Marleen Stikker (internetpionier, oprichter en directeur van Waag): “Mirck dicht over de verstrengeling van digitale onhebbelijkheden met alledaagse voorvallen. Hij schetst daarmee een vermakelijk maar ook verontrustende wereld.
Aaron zijn eerste boek is: alles wat PR-bureau’s je niet vertellen. In dit boek vind je tal van praktische voorbeelden, succesvolle PR- cases en complete persberichten. Zo wordt de PR-theorie zo praktisch mogelijk gemaakt. Je ontdekt hoe snelgroeiende bedrijven als Inner Circle en Tentoo succesvol PR inzetten. Ook de PR-strategie van Sprout’s Startup van het Jaar Shypple vind je in dit boek.
“Dit boek leert je denken als een journalist. Dat is een vaardigheid die elke marketeer en ondernemer kan gebruiken in de 21e eeuw” – Remco Janssen, oprichter van Silicon Canals
“Een handige, compacte en vlotte handleiding voor PR. Free publicity hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn”- Patrick Kerssemakers, oprichter van fonQ en Dutch Founders Fund “PR is voor Inner Circle het kanaal om op een geloofwaardige manier bekend te worden bij onze doelgroep.
Dit boek bevat tal van tips en cases hoe je daarmee aan de slag gaat” – David Vermeulen, CEO Inner Circle “PR is belangrijk voor de groei van tech-startups. In deze praktische PR-handleiding vind je veel tips, ook over hoe we Shypple met PR hebben gelanceerd” –
Jarell Habets, oprichter van Shypple “Een must-read voor elke ondernemer die de waarde inziet van communicatie. Door de ideeën toe te passen uit dit boek, heb je direct rendement. Een aanrader voor elk nieuwsgierig mens” – Ralph van Hessen, oprichter van Winkelman & Van Hessen en de Big Improvement Day.