Wie is Aartjan van Erkel
en waar gaat zijn boek over? In de podcast met hem bespreken wij zijn boek Nummer 1.
Donderdag 10 februari spraken we met Aartjan van Erkel in onze podcast over zijn boek: Nummer 1, zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven.
In deze podcast gaan we dieper in op al zijn boeken maar de nadruk ligt natuurlijk op dit allernieuwste boek en boekenmarketing. Want zijn boek stond gewoon op plek nummer 1 bij Managementboek.nl. Hoe doet hij dat toch?
Aartjan van Erkel wie is dat?
De beruchtste copywriter van Nederland zegt hij zelf. Auteur van de boeken: Maak ze gek! en van Verleiden op internet en Nummer 1, zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven.
Duizenden ondernemers lezen zijn politiek incorrecte marketing-mails, die alle regeltjes van marketing ‘experts’ overtreden. Een heerlijke frisse manier van schrijven met humor die je iedere dag in je mailbox treft!
Als eerste waar gaat het boek van Aartjan: Nummer 1 over?
Hij laat in dit boek zien hoe je een superster wordt in jouw markt met onorthodoxe marketing:
- Geen brave marketing meer waardoor klanten geeuwend afhaken
- Nieuwsbrieven die je klanten hilarisch vinden maar die je concurrenten niet durven te schrijven
- Klanten charmeren door meer personality in je copywriting te leggen
- Een sterrenstatus hoe je die creëert met een minimaal marketingbudget
- Trainingen, boeken en andere content die je verslavend maken
Tips geven is een manier om meer naamsbekendheid te krijgen in je marketing. Daarom delen veel ondernemers gratis hun kennis op internet. Alleen wacht even. Wie verdient er nou meer teachers of entertainers? Entertainers zijn populairder, en ze hebben een hogere status. Dat weet je allang, maar waarom gebruik je het dan niet in je marketing?
Onderwerpen die wij besproken in de podcast met Aartjan naar aanleiding van zijn boek Nummer 1 zijn:
- Veel andere schrijvers heeft hij geholpen om hun boek ook op nummer 1 bij Managementboek te krijgen, hoe doet hij dat?
- Succesvolle copywriting: geen zuurdesem maar lekkere croissantjes
- Maak van je klanten volgelingen
- Achterlaten van een legacy dmv een boekwerk
- Eindelijk is je boek klaar en dan? Wat zorgt er nog meer voor dat je boek een bestseller wordt?
- Zijn podcasts en online trainingen die zorgen dat jij die met een hoog prijskaartje kan verkopen
- Andere content delen in je e-mails dan die droge en voorspelbare content
- Amerikaanse presidenten en het concept van presidentiële emailmarketing en het verschil in de Nederlandse politiek
- Verschillen tussen entertainers en teachers
- Mensen bereiken in je marketing en vooral veel, hoe doe je dat?
- AVG, Meta, Facebook en privacy en de grote schoonmaak hiervan
- Henk, wie is dat?
- Het verschil tussen geïnteresseerd en fascinatie
- Van GTST naar de zeven zussen en Harry Potter
- Maarten van Rossum, Jules Deelder, Jort Kelder en Silvia Witteman
- Ideale klanten van Aartjan, wie zijn dat?
- Religie, orgels en dogma’s
- Wegjaagmarketing en emotionele diepgang van een surfplank