Wie is Marcel Adriaanse
en waar gaat zijn boek over?
We spraken met Marcel Adriaanse over zijn boek Zakendoen op gevoel. Het intuïtiemodel als basis voor succes. Marcel is bedrijvenbouwer, investeerder en mede-oprichter van interim – en consultancybureau Hofmeier.
In je werk sta je dagelijks voor keuzes. Hoe haal ik deze deal binnen? Neem ik die sollicitant aan of niet? Is het slim deze investering te doen? Veel mensen benaderen dit soort vragen het liefst rationeel, ze verzamelen informatie, analyseren die en doordrenken alls grondig. Dat levert vaak hoofdpijn op, maar lang niet altijd een goede beslissing. Wat zou er gebeuren als je wat vaker zou luisteren naar je gevoel?
In dit boek beschrijft Marcel het intuïtie model dat gebaseerd is op 6 pijlers:
- Autonomie
- Analyse
- Timing
- Intonatie
- Empathie
- Kwetsbaarheid
De eerste drie helpen je met het verbeteren in het nemen van eigen beslissingen. De laatste drie dimensie hebben betrekking op het beter interacteren met de sociale omgeving, waardoor we met anderen een WIN-WINsituatie kunnen creëren en je dus met minder moeite meer voor elkaar krijgt.
Zijn advies? Zet je denkvermogen in, maar leer vooral te vertrouwen op je gevoel. Dat brengt je niet alleen volop energie en nieuwe inzichten, maar leidt ook tot en succesvolle organisatie en een betere versie van jezelf.
Dit model is niet alleen handig in je onderneming of baan maar ook privésituatie. Ben jij nieuwsgierig wat hij ons allemaal verteld heeft? Of wil je zijn boek lezen? Bestel hieronder. Wil je meer weten over de academy? Luister hier onder de podcast op Spotify of Youtube.